måndag 23 januari 2012

Slappehelg......


.......min helg har verkligen gått i ett skönt tempo. Inget planerat inför helgen utan ta den som den kommer.....ja visst är det härligt. I lördags fixades och ordnades det här hemma för städ jävulen tog tag i mig och stor städning och röjning var ett faktum och jag kan säga att det behövdes. I veckorna blir det inte så mycket mer än damsugning och badrums städning, resten får vänta till helgen. Jag har gått många långa rundor med Alvin och och det har äntligen blivit målat i vardagsrumet...ja massor av saker blev fixade helt enkelt. Maken som är ledig idag har lovat åka och beställa lister till våra nya fönster i köket som har suttit där i rätt så många månader och väntat...äntligen är det dags att få det klart. Hyllor i rostfritt ska köpas och i veckan ska jag visa vad jag har köpt för nya prylar till köket.

Maken kom hem med alla dessa blommor i fredags.....


Så det blev lite små ändringar i hallen på bänken, ett silverfat med blandade ljusstakar och lyktor tillsammans med alla blommorna.

Ha en härlig start på veckan, vill även hälsa nya följare välkomna ♥♥
Kram Anna

Tack för att ni alla tittar in och förgyller min dag, berätta gärna att du varit här


5 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har också haft en lugn helg, det är så skönt att ha det ibland. Gått och plockat lite. Men - har inte ställt sakerna på rätt plats utan nu är hela matsalsbordet överbelamrat...så jag fortsätter plockandet!
Din hall är så fin, jag tycker om tavlorna och brickan med ljus ser inbjudande ut!
Agneta kram

AnnaHelena sa...

Samma här. I veckorna hinns inte så mycket städning med, utan det sparas till helgen. I och för sig gillar jag att städa, men det tar ju en hel del av den dyrbara lilla tid man har...
Jag gillar dina hallbilder jättemycket! Fint fint!

Kram // AH

cat sa...

Mmmm visst är det härligt att någon gång bara få ta dagen som den kommer - lite lyxkänsla rentav :-)
Ha de gott. kram, Catarina

Kristina Bonander sa...

Oj, vad ni har varit företagsamma! Men ibland är det skönt att ha fått saker ur händerna också. I synnerhet när man "avslutar" med det där roliga lilla extra donanet.
Ha det gott
Kristina

Helena sa...

Nämen den där mannen du har han kan han :-)
Inget planerat o får så mycke gjort vad kul!
KRAM från mig!