fredag 2 augusti 2013

Plantskole besök....

 
I går var jag med mamma och KatarinaHedentorps plantskola i Ängelholm, för mig var det första besöket och jag gillade det skarpt. Jag har bara hört och sett bilder, så nu var det härligt att få uppleva den in real life...
Det var värt resan dit på en timme och det gick så fort både dit och hem att jag helt glömde bort tiden. Att få prata trädgård och växter vet vi ju att det är inte så svårt. Det var en fin plantskola, tyvärr var det mycket perenner som var slut men så är det väl mitt i sommaren och förstår att dom inväntar hösten och nästa omgång av växter. I butiken fanns det väldigt mycket som skulle kunna få följa med hem, ni vet sånt bara vill ha, super snyggt, dock fick plånboken styra så det blev begränsat. Två växter, två små korgar och en super snygg kruka.


Kolla in bambun längs med huset...


 
Krukan i högra hörnet var den som fick följa med hem, den i modell större.






 
Ha en härlig dag i solen, här är det lovat 29 grader så det blir nog att inta solstolen. Fast sen är det ju alla de där idéerna som fara runt som jag vill fixa till. Maken har lagt stenarna utanför duschen på plats och nu vill jag fixa lite, det som går...det saknas lite hyllor och annat smått.
 
 
Kram Anna
 

2 kommentarer :

Anonym sa...

Åh nu blev jag sugen på att åka dit jag också... Krukan du köpte var jättesnygg, den hade gärna fått flytta in här också. Du måste fara dit på våren för då brukar de ha ett fantastiskt sortiment med många ovanliga perenner och buskar, nu är det nog som du är inne på själv, väldigt utplockat.
Hälsn. Åsa

Villa Vårgatan sa...

Har också varit där. Gillar mixen av plantor och snygg inredning från bl a Tine K. Förstår att det var en lyckad utflykt.

Kram Eva